Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
dzień dobry. jaki numer arkusza mam załozyć uczniowi który doszedł do nas w tym roku (2024) do 7 klasy, z innej szkoły przeszedł. klasę pierwszą zaczął w roku 2017/2018 na arkuszuMEN-I/37b/2 jak prawidłowo zakładać arkusze dla osób które przechodzą z innych szkół? dziękuję
Przepisy oświatowe dotyczące wzorów arkuszy ocen zawarte są w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1120 z późn. zm.).
Uczniowi, który w przypadku przejścia do innej szkoły został przyjęty do ww. klasy szkoły podstawowej w roku szkolnym 2023/2024 zakłada się arkusz ocen określony załącznikiem nr 2 do rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków:
1. arkusz wypełniany pismem ręcznym: nr wzoru 33 o symbolu MEN-I/33/1,
2. arkusz wypełniany w postaci elektronicznej: nr wzoru 44 o symbolu MEN-I/44/1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności ze sprzężeniami spełniające obowiązek pozaszkolny na podstawie wydanej przez dyrektora szkoły rejonowej zgody (uczęszcza do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego) musi przystępować do egzaminów klasyfikacyjnych w szkole macierzystej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół zatrudniony jest nauczyciel na pełnym etacie, który od 10 lat jest emerytem. Umowa została zawarta w 2006r w Zespole Szkół między byłym dyrektorem. W umowie jest zapis, że pracownik przyjął na siebie podjęcie pracy na czas nieokreślony w gimnazjum. W 2016r jako nowy dyrektor, podczas kontroli akt osobowych nauczycieli, stwierdziłam, że umowy pracowników były zawarte na różne typy szkół ( szkoła podstawowa, gimnazjum, przyspasabiająca do pracy), a wszyscy nauczyciele pracują w każdej z ww szkół. Po konsultacji z prawnikiem w organie prowadzącym, pracownicy otrzymali pisemną informację, że zgodnie z art. 1ust2 ustawy z dnia 9V 2007r o zmianie ustawy KN oraz KN art10 ust 1 ustawy z dnia 26.01.1982r KN (DzU z 2016r poz 1379 z dnia 01. 09. 2016r) są zatrudnieni w Zespole Szkół a pozostałe warunki umowy pozostają bez zmian. Wyżej wymieniony nauczyciel na informacji pisemnej nie wyraził zgody na prace w Szkole podstawowej. W roku szkolnym2016/2017 i 2017/2018 przydzielono mu godziny pracy w Gimnazjum i szkole Przysposabiającej do pracy i nie wnosił żadnych sprzeciwów. W obecnym roku szkolnym wnosi sprzeciw do pracy w szkole podstawowej i Przyspasabiającej do pracy, twierdząc, że może pracować tylko w Gimnazjum. W X 2018r został ponownie poinformowany pisemnie, że zgodnie ze zmianami w prawie oświatowym i uchwałami Organu samorządu terytorialnego - sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum staje się ośmioletnią szkołą podstawową. Dlatego też zostały nauczycielowi przydzielone godziny pracy w klasach Szkole podstawowej i przysposabiającej do pracy. Czy miałam prawo przydzielić nauczycielowi godziny w szkole podstawowej i Przysposabiającej do pracy , czy tylko w „wygaszanych” klasach gimnazjum, które są w szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli uczeń nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego (rocznego)to w jakim terminie może przystąpić ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi klasy II gimnazjum (w roku szkolnym 2012/2013).
Na podstawie jakiego rozporządzenia: rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.4) czy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania - w szkołach publicznych należy wydłużyć uczniowi etap edukacyjny o rok?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie można wydłużyć uczniowi niepełnosprawnemu w klasie integracyjnej w gimnazjum etap edukacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe