Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Zgodnie z § 9 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
Zawarcie drugiej umowy o pracę z tym samym pracownikiem skutkuje nawiązaniem drugiego stosunku pracy. Każdą z tych umów należy traktować oddzielnie (osobno naliczane wynagrodzenie, osobne akta osobowe, osobne badania lekarskie i szkolenia BHP, osobne rozliczanie urlopów, osobno naliczane 13-tki, itd.).
Również odprawa emerytalna powinna być osobno obliczona dla obydwu umów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik samorządowy, główny księgowy, obecnie pracuje na 1/1 etatu w jednej szkole (nasza placówka) i na ½ etatu w drugiej szkole (obcej). Pracownik złożył wypowiedzenie w naszej placówce. Po zakończeniu zatrudnienia i otrzymaniu od nas świadectwa pracy, będzie podpisana nowa umowa z tym pracownikiem w naszej szkole (na czas określony lub nieokreślony). Według tego pracownika będzie mógł otrzymywać wówczas dodatek za wysługę w wysokości 20% w obu jednostkach tzn. tej obcej na ½ etatu w wysokości 20% i w naszej jednostce również 20% z 1/1 etatu, przedstawiając w obu jednostkach te same zakończone okresy zatrudnienia potwierdzone takimi samymi świadectwami pracy. Czy będzie to prawidłowe? Czy należy w tym celu dopełnić jakichś formalności? Obie szkoły prowadzone są przez ten sam organ prowadzący.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w przedszkolu "A" 31 sierpnia 2020 r. nabywa prawo do nagrody jubileuszowej. Z dniem 1 września 2020 r. zostaje przeniesiony do przedszkola "B" w innej gminie. Który pracodawca powinien wypłacić nagrodę jubileuszową?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z nauczycielem kontraktowym zatrudnionym na 10,16/ 20 etatu został rozwiązany stosunek pracy z zachowaniem 3 miesięcy wypowiedzenia, które upływa 31.08.2019 r. ( art. 225 ust 1 ust 10 ustawy z dnia 14.12.2016 r. przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe). Czy dla tego nauczyciela należy się odprawa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może powołać członka Rady Pedagogicznej na funkcję P.O Dyrektora na okres 10 miesięcy, jeżeli kończy się kadencja obecnego dyrektora, czy musi przeprowadzić konkurs na to stanowisko?
- Czy zatrudniony w przedszkolu od 1 września 2020 r. nauczyciel j. angielskiego musi mieć ukończone studia wyższe magisterskie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe