Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z niezależnych przyczyn uczeń klasy 8 zmienia szkołę w listopadzie. Uczył się j. angielskiego i j. włoskiego od kl. 4. W obecnej szkole jest j. angielski i j. niemiecki. Jaką ocenę wpisać uczniowi na świadectwo końcoworoczne? Jak rozpocząć naukę j. niemieckiego dla takiego ucznia?
Ponieważ uczeń nie uzyska ocen klasyfikacyjnych z języka włoskiego w ostatnim roku nauki, język ten nie zostanie umieszczony w świadectwie ukończenia szkoły. Możliwe będzie jedynie uwzględnienie ocen z języka angielskiego i niemieckiego, z których uczeń takie oceny będzie miał wystawione (art. 44f ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2021 r., poz. 1915; § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz. U. z 2019 r., poz. 1700). Zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej, publicznej szkoły artystycznej, szkoły niepublicznej lub niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej, do szkoły publicznej innego typu albo szkoły publicznej tego samego typu (Dz. U. z 2019 r., poz. 1641), jeżeli uczeń w szkole, z której przechodzi, uczył się jako przedmiotu obowiązkowego języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w oddziale szkoły, do której przechodzi, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie w innym oddziale lub grupie w tej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, uczeń jest obowiązany uczyć się języka obcego nowożytnego nauczanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, wyrównując we własnym zakresie różnice programowe do końca roku szkolnego. Innymi słowy uczeń uczy się języka niemieckiego razem z VIII klasą oraz sam „nadrabia” materiał sprzed przejścia do klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń rozpoczął naukę jako 7 latek z orzeczeniem. Na I etapie wydłużono mu naukę o rok, na drugim w piątej klasie o rok. Jest w szóstej klasie, ma 15 lat. Rodzic chce żeby został do 18 lat w SP. Jak to zrobić. Znam zapisy rozporządzeń.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycieli w niepublicznym LO o uprawnieniu szkoły publicznej obowiązuje realizacja art. 42 KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwał rady pedagogicznej wraz z podstawą prawną na rok 2017 - klasyfikacyjne : śródroczna i końcowa , stypendialna, projekt arkusza organizacji szkoły , aneksu do arkusza, przydziału zadań z arkusza organizacji szkoły
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice zgłosili dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału uczniów w zajęciach WDŻ w klasach IV - VIII i III gimnazjum. Czy w tym przypadku należy planować w/w zajęcia w planie nauczania i wykazywać je w arkuszu organizacyjnym pracy szkoły na rok szkolny 2018/2019.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Klasy ponadgimnazjalne (czyli obecne 1,2,3)
1.Czy istnieje możliwość połączenia w jednej grupie uczniów z różnych klas (np. 2 i 3 lub 1 i 2) w ramach zajęć z wychowania fizycznego?
2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi?
3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj. 3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia?
Klasa po szkole podstawowej:
1 Czy uczniowie mogą odbywać zajęcia w grupie z np. klasa 2 na podbudowie gimnazjum?
2. Czy uczniowie klasy pierwszej po szkole podstawowej muszą mieć zajęcia osobno (w szkole jest jedna klasa pierwsza po szkole podstawowej)?
2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi?
3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe