Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1575) - studia podyplomowe o kierunku „Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką” nadają kwalifikacje wyłącznie do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie. Jeśli uczeń ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera jest jednocześnie niepełnosprawny intelektualnie – ma wtedy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawnośc sprzężoną – to wspomniany nauczyciel może być zatrudniony jako nauczyciel wspomagający oraz jako nauczyciel prowadzący z tym uczniem zajęcia rewalidacyjne. Jeśli uczeń nie jest niepełnosprawny intelektualnie – to nauczycielem wspomagającym powinna być osoba, która ma kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej o kierunku terapia osób autystycznych. Jednak ostateczną decyzję w sprawie kwalifikacji nauczyciela zawsze podejmuje dyrektor szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2020/2021 dopuszczalne jest wydawanie legitymacji szkolnej w szkole ponadpodstawowej w formie papierowej, nie elektronicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza chłopiec z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm wczesnodziecięcy). W orzeczeniu jest zapis, że "wskazane są zajęcia rewalidacyjne indywidualne". Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę (studia podyplomowe) może prowadzić takie zajęcia? Jaki jest wymagany wymiar zajęć dla dziecka w wieku 3 lat? Jak należy udokumentować takie zajęcia? - czy mogą to być wpisy w grupowym dzienniku zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim rozporządzeniu można znaleźć aktualne ramowe plany nauczania dla Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych (forma zaoczna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być zasady przechowywania i udostępniania prac pisemnych uczniów według obowiązujących regulacji prawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów nauczyciel, który nie jest w trakcie awansu zawodowego a ostatni akt nadania ma sprzed 3 lat powinien mieć dokonaną ocenę pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe