Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Sekretarz szkoły pracująca w mojej jednostce zdobyła odpowiednie kwalifikacje i przechodzi na etat nauczycielski w tej samej jednostce. W jaki sposób dokonać jej przeniesienia? Czy rozwiązać z nią umowę o pracę i zawrzeć nową - nauczycielską?Jak prawidłowo postąpić?
Praca sekretarza i nauczyciela to zupełnie inny charakter obowiązków i czynności, w związku z tym, należy zakończyć jeden stosunek pracy (np. w drodze porozumienia stron) i sporządzić umowę na innym stanowisku pracy, zgodnie z art. 10 Karty Nauczyciela z 26.01.1982 r. ze zm.
Art. 10. 1. Stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje się w szkole, a w przypadku powołania zespołu szkół jako odrębnej jednostki organizacyjnej - w zespole szkół na podstawie umowy o pracę lub mianowania, z zastrzeżeniem ust. 8.
2. Z osobą posiadającą wymagane kwalifikacje, z zastrzeżeniem ust. 3, i rozpoczynającą pracę w szkole stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony na jeden rok szkolny w celu odbycia stażu wymaganego do uzyskania awansu na stopień nauczyciela kontraktowego, z zastrzeżeniem ust. 7. W przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 11 i art. 9g ust. 8, w razie ustalenia dodatkowego stażu, z nauczycielem stażystą nawiązuje się stosunek pracy na czas określony na kolejny jeden rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przykład: Nauczycielka zatrudniona w szkole na pełny etat i ma orzeczenie o niepełnosprawności (stopień umiarkowany). Czy pracodawca ma rację twierdząc, że w tym przypadku wskazana jest jak największa liczba okienek w planie lekcyjnym i czy jakieś prawo to reguluje?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przywróconemu wyrokiem sądu do pracy należy zapewnić godziny dydaktyczne jeśli nie ma pełnego etatu a jedynie 5 godz, czy wystarczy przywrócić go do pracy, płacić miesięczne uposażenie i dać mu np. tylko zastępstwa podczas nieobecności innych nauczycieli, czy opiekę nad dziećmi w świetlicy gdy istnieje taka konieczność?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole prowadzonej przez osobę prawną zatrudnienie na okres próbny z Kodeksu Pracy nauczyciela, który mógłby rozpocząć staż na kolejny stopień awansu, uniemożliwia mu rozpoczęcie stażu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Pracownik obsługi szkoły (kobieta) skończyła 60 lat w lutym 2019 r.
19 lipca 2019 r.rozwiązano z nią stosunek pracy- za porozumieniem stron.
22 lipca ponownie zawarto stosunek pracy.
24 lipca pracownica złożyła do ZUS wniosek o emeryturę. Prawo do emerytury przyznano, ale zawieszono wypłatę ze względu na pozostawanie w stosunku pracy.
Czy to postępowanie jest zgodne z prawem? Kiedy trzeba rozwiązać stosunek pracy i ewentualnie- jeżeli zajdą takie okoliczności nawiązać ponownie- żeby pracownik zachował prawo do emerytury i wynagrodzenia?
2. Czy na zwolnieniu lekarskim można rozwiązać lub nawiązać stosunek pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik jest zatrudniony na czas nieokreślony. W dniach od 21.01.2014 r. - 24.01.2014 i od 05.02 - 11.07.2014 przebywał na zwolnieniu lekarskim a następnie od 12.07. 2014 do 31.12.2014 przebywa na urlopie macierzyńskim i dodatkowym urlopie macierzyńskim. Czy pracownik nabywa prawo do "13", a jeśli tak to z jakiego okresu powinna być naliczona?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe