Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie odnośnie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych. Na czyje konto powinny być uiszczane opłaty- szkoły czy gminy?
Można przyjąć każde rozwiązanie, jeśli jednak na konto szkoły - pieniądze są przez szkołę odsyłane do organu prowadzącego.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (ze zm.),
2) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (ze zm.),
3) Rozporządzenie MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
§ 26. 1. Świadectwa, odpisy świadectw dojrzałości, odpisy aneksów do świadectw dojrzałości, dyplomy, suplementy, zaświadczenia, indeksy, legitymacje niepełnosprawnych, a także kopie, o których mowa w § 23 ust. 2, są wydawane odpowiednio przez szkoły, kuratora oświaty, komisje okręgowe i przedszkola nieodpłatnie.
(…)
3. Za wydanie duplikatu świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu, zaświadczenia i indeksu oraz za legalizację dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub legitymacji
przedszkolnej dla dziecka niepełnosprawnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty
skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu. Opłatę wnosi się na rachunek bankowy wskazany odpowiednio przez dyrektora przedszkola, szkoły lub komisji okręgowej, kuratora oświaty albo inny organ dokonujący odpowiedniej czynności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak poprawnie sformułować decyzję o przyznaniu indywidualnego nauczania w gimnazjum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły jest podmiotem zobowiązanym do udostępniania informacji publicznych dotyczących placówki, którą kieruje. Udostępnienie informacji publicznej, np. danych dotyczących pracowników szkoły, powinno odbywać się zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Jaką procedurę wdrożyć w sytuacji, gdy szkoła nie ma możliwości technicznych, aby udostępnić informację publiczną w żądanej formie oraz jakie konsekwencje grożą za odmówienie zainteresowanemu udostępnienia żądanych informacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Witam! Chciałam zapytać o podane warianty nadzoru pedagogicznego.Wraz ze zmieniającą się datą publikaci zmienia się ich forma.Czy nadzór ped.przygotowany w/g wariantu I jest nadal aktualny, czy należy go przygotować w formie podanej póżniej tj. np w/g wariantu dla szkoły podst., czy gimnazjum? Wariant I odwołuje się do paragrafu 20 rozporządzenia , a te pożniejsze do paragrafu 21?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy rodzic może w trakcie roku szkolnego zrezygnować z zaproponowanej przez szkołę pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z Rozporządzeniem, w którym określono, iż " ... pomoc jest bezpłatna i dobrowolna..." taka możliwość moim zdaniem istnieje. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest odmiennego zdania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe