Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź od kiedy przysługuje placówce niepublicznej zwiększona dotacja na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zostało wykazane wraz z opinią z poradni w SIO do 30 września 2015 r. oraz na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju - opinia z poradni została przedstawiona do UM w dniu 5 listopada 2015 r.?
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wykazany do 30 września 2015 r. jest objęty wyższą dotacją od dnia 1 stycznia 2016 r. (art. 90 UoSO). W związku z uzyskaniem przez ucznia orzeczenia poradni o objęciu wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka po dniu 30 września 2015 r., placówka powinna otrzymać wyższą dotację od terminu przedłożenia orzeczenia poradni przez rodzica. Gmina powinna zwrócić się do MEN z wnioskiem o korektę liczby uczniów (ogółem oraz niepełnosprawnych) z terenu gminy w celu naliczania subwencji w wyższej wysokości. Na tej podstawie MEN powinien zwiększyć wysokość transzy części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy budżetowej na zwiększenie zadań, przekazywanej co miesiąc do gminy i w konsekwencji placówka powinna dostać wyższą dotację (a gdy zostanie przekazana później – wraz z wyrównaniem). Dotacja przysługuje bowiem na każde dziecko niepełnosprawne, w zależności od faktycznej liczby takich uczniów w przedszkolu i powinna być rozliczona od dnia przyjęcia ucznia z takim orzeczeniem lub przedłożenia orzeczenia poradni przez rodzica.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony jest na czas nieokreślony w wymiarze 10/18 godz./tyg. (wynika to z siatki godzin) od 2.11.2011 przydzielono nauczanie indywidualne na rok szkolny 2011/2012, jak napisać w aneksie do umowy i wypłacić wynagrodzenie za nauczanie indywidualne do dnia 29.06.2011 czy do 31.08.2011
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna (jeśli tak to proszę o podanie), zgodnie z którą można przedłużyć kadencję dyrektorowi szkoły samorządowej? Jeśli nie, to jakie są inne możliwości, za wyjątkiem konkursu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do kl IV szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczennica, która posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną: intelektualną, wzrokową i ruchową. Rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy psych - ped. określa tygodniowy wymiar zajęć 2 godz. rewalidacji na ucznia. Uczennica ma zalecenia pracy z tyflopedagogiem, logopedą, oligofrenopedagogiem, i rehabilitantem ruchowym. Czy tych 4 specjalistów muszę zatrudnić na 2 godz. po 0,5 dla każdego. Czy mogę po 1 godz. dla każdego specjalisty. Tyflopedagog i oligofrenopedagog w ramach 2 godz. rewalidacji, a logopeda i rehabilitacja ruchowa w ramach ogólnej pomocy psych. -ped.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący chce zabrać wszystkie godziny lub większość z pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane zgodnie z zalecaniami z opinii Poradni, bo nie ma na te zajęcia pieniędzy. Twierdzi, że będzie realizował tylko zajęcia z orzeczeń.Proszę o podstawę prawną i informację czy może Organ Prowadzący ograniczyć ilość godzin.Jest to szkoła podstawowa w której uczy się 180 uczniów.Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe