Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica pracuje codziennie 4h i ma pół etatu (4h dziennie, przez 5 dni w tygodniu, to jest 20h w tygodniu). Przysługuje jej 26 dni urlopu (pracuje dłużej niż 10 lat). Czy z racji tego, że pracuje codziennie, to nie przysługuje jej 26 dni urlopu z uwagi na to, że urlop przyznajemy godzinowo? Jej przysługuje 104 godziny urlopu i jeśli podzielimy to przez 4h to wychodzi 26 dni. Czy należy to liczyć w ten sposób?
Pracownicy z uwagi na część etatu przysługuje część urlopu, jak to zostało wyliczone w odpowiedzi głównej. Co prawda 13 dni x 8h daje nam 104 h i z uwagi na wykorzystywanie w czasie urlopu jedynie 4h dziennie i tak de facto urlop będzie trwał 26 dni, jednakże nie liczymy tego w ten sposób, bo to nie będzie 26 8-godzinnych dnia a jedynie 26 4-godzinnych dni urlopu. Urlop pracownika zatrudnionego na część etatu zawsze wyliczamy i udzielamy w godzinach. Udzielamy w tylu godzinach danego dnia ile pracownik miał wypracować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel stażysta może rozpocząć staż na nauczyciela kontraktowego jeżeli posiada umowę zawartą na okres od 1 września 2016 do 31 lipca 2017?
- Czy w młodzieżowym ośrodku wychowawczym można zatrudnić psychologa bez ukończonych studiów z zakresu resocjalizacji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien postąpić dyrektor szkoły, jeśli w wyniku opracowanego w kwietniu projektu arkusza organizacyjnego na kolejny rok szkolny konieczne jest zmniejszenie wymiaru zatrudnienia (dotyczy nauczyciela zatrudnionego z mianowania) lub nawet rozwiązanie stosunku pracy z którymś nauczycielem (w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów), gdy taki nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim i nie ma pewności, że wróci do pracy przed 1 czerwca, czyli na co najmniej trzy miesiące przed datą wprowadzenia koniecznych zmian kadrowych w placówce. W jaki inny skuteczny a zarazem zgodny z przepisami prawa pracy sposób dyrektor powinien doręczyć takiemu nauczycielowi stosowny dokument?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rozliczyć pobyt nauczyciela na wycieczce kilkudniowej, a rozpoczynającej się w niedzielę?
- 1) Błąd w zapisie w umowie o pracę. Z nauczycielką religii, po otrzymaniu przez nią stopnia awansu nauczyciela mianowanego, została sporządzona umowa o pracę, w której został popełniony błąd: "zatrudnienie poprzez mianowanie na czas nieokreślony w wymiarze 10/18". Po podpisaniu umowy błąd z "zatrudnieniem poprzez mianowanie w wymiarze 10/18" został wychwycony, nauczycielkę poproszono o podpisanie prawidłowej umowy odwołując się do Karty Nauczyciela, ale nauczycielka uznaje to jako atak na jej osobę i nie zgadza się na zmianę. Co zrobić? Jak poprawić błąd i całą sytuację?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe