Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel prowadzi indywidualne nauczanie dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej. Czy należy wypłacać mu dodatek za trudne warunki pracy.
Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.).
Art. 30. 1. Wynagrodzenie nauczycieli, z zastrzeżeniem art. 32, składa się z:
1) wynagrodzenia zasadniczego;
2) dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy;
3) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
4) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i dodatków socjalnych określonych w art. 54.
2. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela uzależniona jest od stopnia awansu zawodowego, posiadanych kwalifikacji oraz wymiaru zajęć obowiązkowych, a wysokość dodatków odpowiednio od okresu zatrudnienia, jakości świadczonej pracy i wykonywania dodatkowych zadań lub zajęć, powierzonego stanowiska lub sprawowanej funkcji oraz trudnych lub uciążliwych warunków pracy.
(…)
6. Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego, uwzględniając przewidywaną strukturę zatrudnienia, określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w drodze regulaminu:
1) wysokość stawek dodatków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oraz szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków, z zastrzeżeniem art. 33 i 34,
2) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, z zastrzeżeniem art. 35 ust. 3,
3) wysokość i warunki wypłacania składników wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 4, o ile nie zostały one określone w ustawie lub w odrębnych przepisach
- w taki sposób, aby średnie wynagrodzenia nauczycieli, składające się ze składników, o których mowa w ust. 1, odpowiadały na obszarze działania danej jednostki samorządu terytorialnego co najmniej średnim wynagrodzeniom nauczycieli, o których mowa w ust. 3.
6a. Regulamin podlega uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli.
Ustawa - art. 30 ust. 6 deleguje te uprawnienia na organ prowadzący szkołę, który ustala składniki wynagrodzenia w drodze regulaminu. Praca z uczniami, o których mowa w pytaniu nie jest zaliczana do warunków trudnych.
Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.)
Art. 34. 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach przysługuje z tego tytułu dodatek za warunki pracy.
2. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw pracy, określa, w drodze rozporządzenia, wykaz trudnych i uciążliwych warunków pracy, stanowiących podstawę do przyznania z tego tytułu dodatku, o którym mowa w ust. 1, biorąc pod uwagę w szczególności stopień trudności zajęć realizowanych w warunkach trudnych i uciążliwych.
Wykaz trudnych i uciążliwych warunków pracy stanowiący podstawę do przyznania z tego tytułu dodatku określił minister edukacji narodowej i sportu w rozporządzeniu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za prace w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181, ze zm.) Stosownie do § 8 ww. rozporządzenia za pracę w trudnych warunkach uznaje się m.in.: prowadzenie zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach), szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń obecnie klasy II zawodowej, kształcący się w szkole specjalnej (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim) może kontynuować nadal naukę w klasie III w szkole dziennej, jeśli kończy w grudniu 2016 roku 24 lata ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli. Czy członkowie Rady Gminy mają prawo wglądu do projektów organizacyjnych? Czy mają prawo wprowadzania w nich zmian?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1)Z dniem 1 września 2002 roku powierzono nauczycielowi/ w wyniku konkursu/ stanowisko dyrektora szkoły podstawowej.
2)W roku 2003 podjęto uchwałę o likwidacji SP i utworzeniu gimnazjum.
3)Konkurs na stanowisko dyr. wygrała osoba, która była dyr. likwidowanej podstawówki do 31.08.2003 r.
Organ powierzył obowiązki od 01 lipca 2003 r.- 31 sierpnia 2008 r.
Zatem jedna osoba była dyrektorem dwóch szkół przez okres dwóch miesięcy, ale wynagrodzenie pobierała z tytułu bycia dyrektorem tylko szkoły podstawowej.
PYTANIA:
1) Czy fakt bycia dyrektorem dwóch szkół był zgodny z prawem?
2)Czy osoba pełniąca te dwie funkcje powinna otrzymać wynagrodzenie jako dyrektor szkoły podstawowej i gimnazjum?
3)Powierzenie obowiązków dyr. gimnazjum nastapiło pisemnie 01 lipca 2003, ztem ta osoba nie wykorzystała urlopu?
Czy organ powinien wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?
Z góry bardzo dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole w roku szkolnym 2015/2016 utworzone zostały 2 oddziały klasy I SP, obecnie dzieci są w kl. III. W grupie są dzieci z dwóch roczników. Większość dzieci młodszych ma problemy szkolne i rodzice chcą, aby dzieci powtarzały klasę, ponieważ nie dadzą sobie rady w kl. IV. Obecnie w szkole nie mamy klasy II. Czy można utworzyć klasę na terenie miejskim do 10 uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się dowiedzieć jak prawnie powinna być przeprowadzona opisana poniżej sprawa: Mam uczennicę która miała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego o znacznym stopniu niepełnosprawności. Rada pedagogiczna zgodnie z ustawą do końca lutego podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia cyklu o 1 rok (klasę 3 gimnazjum realizuje w ciągu 2 lat) w związku z tym są odpowiednie procedury, odpowiednio prowadzi się dokumentację ucznia. W kwietniu rodzic przyniósł mi orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności i napisał odpowiednie pismo o zorganizowanie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych i co teraz mam zrobić, jak prawnie przeprowadzić dokumentację? Do kiedy ma realizować te zajęcia skoro urodziła się 7 września 1996 (wiem że do ukończenia 25 roku życia, czy ostatni rok szkolny 2021/2022 się wlicza gdyż 7 września 2021 kończy 25 lat)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe