Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy zespołem szkół w skład którego wchodzą: Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna i KKZ. Czy każda z osobnych szkół powinna mieć odrębny statut?
W przypadku publicznego zespołu szkół, niezależnie od obowiązywania statutu zespołu, każda placówka powinna mieć swój statut, ponieważ z art. 62 ust. 4 UoSO (od dnia 1 września 2017 r. z art. 91 ust. 4 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r. poz. 59) wynika, że w zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek, co jest równoznaczne z wymogiem równoległego obowiązywania statutów poszczególnych jednostek oświatowych wchodzących w skład tego zespołu. W przypadku zespołu szkół niepublicznych, organ prowadzący decyduje, czy szkoły i placówki będą działały tylko na podstawie ich statutów, jedynie statutu zespołu, czy niezależnie od statutu zespołu każda jednostka również będzie posiadała własny statut (art. 90a w zw. z art. 84 u.s.o., art. 182 w zw. z art. 172 p.o.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w karcie oceny pracy nauczyciela, w egzemplarzu załączanym do dokumentacji, zaznacza się poziom spełniania kryteriów oceny pracy, czy też wystarczy tylko końcowa ocena wynikająca z posumowania spełniania ww. kryteriów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu publicznym podstawa programowa realizowana jest min. 5 godzin dziennie, np. od 8.00 do 13.00. Czy nauczyciel pracujący z dziećmi w godzinach od 13-tej (niekiedy w grupach łączonych) musi mieć plany pracy. Jeżeli tak, to czy muszą być zgodne z podstawą, programem, który realizuje nauczyciel do 13-tej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym na stanowisku nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem można zatrudnić nauczyciela, który ukończył kierunek edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poszukuję ankiety skierowanej do nauczycieli dotyczącej oceny pracy wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna w związku ze swoją nową kompetencją wynikającą z art. 41 ust 1 pkt 6 w związku z art. 33 ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.1991 r. (ze zm.) oraz § 25 rozporządzenia MEN z dnia 13.08.2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego musi odnieść się do wszystkich wyników z nadzoru sprawowanego przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny? Proszę również o podanie przykładowego zapisu, który należy zawrzeć w załączniku do w/w uchwały.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe