Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda procedura raportowania o wynikach kontroli w szkole?
Po przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej organ sprawujący nadzór pedagogiczny sporządzi raport, w którym określi poziomy spełniania przez tę placówkę wymagań. Przed przekazaniem raportu dyrektorowi oraz organowi prowadzącemu, zespół przedstawi projekt raportu wraz z propozycjami wniosków, radzie pedagogicznej w celu umożliwienia temu organowi odniesienia się do wyników ewaluacji.
Rozporządzenie szczegółowo określa terminy sporządzenia raportu. Podobnie, jak w poprzednim rozporządzeniu 7 dni od momentu zakończenia ewaluacji zespół sporządza projekt raportu i propozycję wniosków (poprzednio wizytator proponował wnioski) i przedstawia radzie pedagogicznej. Następnie również 7 dni od zebrania rady, biorąc pod uwagę opinie zgłoszone na zebraniu, zespół sporządza raport i przedstawia go dyrektorowi oraz organowi prowadzącemu. Dyrektor ma kolejne 7 dni, od dnia otrzymania raportu, na zgłoszenie umotywowanych zastrzeżeń. Z kolei organ nadzoru pedagogicznego ma obowiązek zająć stanowisko w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania. W załączniku do rozporządzenia podane są wymagania określające obszary pracy szkół i placówek, które będą poddawane ewaluacji zewnętrznej z podziałem na poziomy z tym, że charakterystyka dotyczy tylko poziomu wysokiego i podstawowego.
Rozporządzenie nakłada sankcje na dyrektorów placówek, w przypadku ustalenia przez organ nadzoru pedagogicznego, niskiego poziomu spełnienia wymagań, w odniesieniu do choćby jednego z wymagań (§ 11), w postaci programu poprawy efektywności kształcenia i wychowania. Jeżeli dyrektor tego programu nie opracuje i nie wdroży lub nie usunie uchybień wskazanych w raporcie, może się liczyć z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji (art. 34 ust 2 i 3 ustawy o systemie oświaty).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1)Z dniem 1 września 2002 roku powierzono nauczycielowi/ w wyniku konkursu/ stanowisko dyrektora szkoły podstawowej.
2)W roku 2003 podjęto uchwałę o likwidacji SP i utworzeniu gimnazjum.
3)Konkurs na stanowisko dyr. wygrała osoba, która była dyr. likwidowanej podstawówki do 31.08.2003 r.
Organ powierzył obowiązki od 01 lipca 2003 r.- 31 sierpnia 2008 r.
Zatem jedna osoba była dyrektorem dwóch szkół przez okres dwóch miesięcy, ale wynagrodzenie pobierała z tytułu bycia dyrektorem tylko szkoły podstawowej.
PYTANIA:
1) Czy fakt bycia dyrektorem dwóch szkół był zgodny z prawem?
2)Czy osoba pełniąca te dwie funkcje powinna otrzymać wynagrodzenie jako dyrektor szkoły podstawowej i gimnazjum?
3)Powierzenie obowiązków dyr. gimnazjum nastapiło pisemnie 01 lipca 2003, ztem ta osoba nie wykorzystała urlopu?
Czy organ powinien wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?
Z góry bardzo dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Rozporządzenie z dnia 28 sierpnia 2017 zmienia rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2013. Zmiany dotyczą m. in. tytułu, mianowicie znika z tytułu publiczne przedszkole. Z treści rozporządzenia też usunięte są informacje dotyczące przedszkoli. Czy to oznacza, iż nie dotyczy ono już całkowicie przedszkola. Jeśli tak, to na jakiej podstawie organizować pomoc w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bursa Szkolna, którą kieruję, zamierza podjąć działania w kierunku nadania placówce imienia. W rozporządzeniu MEN z 11.08.2017 r., poz.1606, które określa działalność bursy nie ujęto tej kwestii. Rozporządzenie MEN z 17.03.2017 r., poz. 649 dotyczące publicznych szkół i przedszkoli ujmuje tę kwestię, ale w mojej ocenie dotyczy to wyłącznie publicznych szkół i przedszkoli, a nie bursy. Co w takiej sytuacji? Na jaką podstawę prawną można się powołać? Bursa jest placówką publiczną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń Technikum może mieć 9 godzin lekcyjnych,jeżeli jedną z nich jest Religia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Symbole giloszy świadectw ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej oraz obowiązującą podstawę prawną w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe