Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, moje pytanie będzie dotyczyło odpłatności za godziny uciążliwe. Mam ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym + sprzężenia. Chłopiec ten uczęszcza do klasy 4, ma nauczyciela współorganizującego kształcenie. Realizuje inną postawę programowa. Czy powinnam wypłacać dodatek za warunki uciążliwe. Jeśli tak, to komu- nauczycielom uczącym w oddziale, nauczycielowi współorganizującemu kształcenie? Bardzo proszę o poradę.
Wykaz trudnych i uciążliwych warunków pracy stanowiących podstawę do przyznania nauczycielom odpowiedniego dodatku za warunki pracy określa § 8 i 9 rozporządzenia MENiS z 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 416 z późn. zm.).
Jednak zawarte w pytaniu informacje nie pozwalają stwierdzić, czy można wypłacać nauczycielom dodatek za warunki pracy.
Proszę pytającego o dokładne sprawdzenie, czy niżej przedstawione warunki zostały spełnione - § 9 cytowanego rozporządzenia określa, że za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie przez nauczycieli zajęć w trudnych warunkach:
1) wymienionych w § 8 pkt 4-16 cytowanego rozporządzenia z dziećmi i młodzieżą, których stan zdrowia z powodu stanów chorobowych, wymienionych w § 2 ust. 1 rozporządzenia MPiPS z 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia (Dz. U. z 2002 r. poz. 162 z późn. zm.), uzasadnia konieczność sprawowania stałej opieki lub udzielania pomocy,
2) z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi w stopniu lekkim, wśród których znajduje się co najmniej jedno dziecko ze stanem chorobowym, wymienionym w § 2 ust. 1 rozporządzenia MPiPS z 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia,
3) z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi w stopniu lekkim, wśród których znajduje się co najmniej jedno dziecko upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym, pod warunkiem że zajęcia dydaktyczne z tym dzieckiem prowadzone są według odrębnego programu nauczania obowiązującego w danego typu szkole specjalnej, a zajęcia wychowawcze - według odrębnego programu wychowawczego opracowanego przez wychowawcę.
W przypadku spełniania tych warunków należy wypłacać dodatek za warunki uciążliwe nauczycielom prowadzącym zajęcia, także nauczycielowi współorganizującemu kształcenie jeżeli prowadzi zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły od kwietnia 2013 roku. Po przeprowadzonej kontroli dokumentacji kadrowej stwierdziłam brak aktów mianowania ( zatrudnienie na podstawie mianowania) w teczkach akt osobowych nauczycieli. Jestem w trakcie przygotowywania brakującej dokumentacji. Czy prawidłowy będzie zapis: Na podstawie art. 11 w związku z art. 10 ust. 1 i 5 oraz art. 13 -15 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2006 Nr 97, poz. 674, z póź. zm.) mianuję
Panią/Pana z dniem 15.05.2013 na stanowisko NAUCZYCIELA. ( czy należy tu sprecyzować np. nauczyciela matematyki)
Data 15.05.2013 roku została zakwestionowana przez jednego z nauczycieli gdyż twierdzi on, że jest zatrudniony od np. 1992 r. i zatrudnienie na podstawie mianowania powinno zawierać datę kiedy ten akt powinien być przyznany - zgodnie z posiadaną dokumentacją np. uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w roku 2005.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mamy zatrudnioną nauczycielkę od 13.11.1989r. w naszej szkole (ogólny staż pracy na 17.11.2017r. wynosi 34 lata pracy). Obecnie nauczyciel przebywa na płatnym urlopie dla poratowania zdrowia do 12.02.2018r. Następnie w naszym regionie od 12.02.2018r. do 25.02.2018r. mamy ferie zimowe. Nauczyciel ten chce przejść na świadczenie kompensacyjne. Czy może przejść z dniem 26.02.2018r.? Czy w innym terminie - jeżeli w innym to kiedy? Dyrektor szkoły ustnie wyraził zgodę na rozwiązanie stosunku pracy w trakcie roku szkolnego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który objął stanowisko kierownicze 01.09.2020 r., przysługuje urlop wypoczynkowy za 2020 r.? Jeśli tak – to w jakim wymiarze?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W technikum są zatrudnieni dwaj nauczyciele (fizyki i matematyk), którzy dodatkowo legitymują się ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie informatyki. Pierwszy z nich posiada zaświadczenie o ukończeniu podyplomowego studium informatyki, drugi – świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie informatyki. Czy ci nauczyciele maję kwalifikacje do nauczania przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym?
- W 2013 roku startując do konkursu na dyrektora szkoły otrzymałem ocenę pracy nauczyciela, konkurs wygrałem. Czy startując w 2015 roku do konkursu na nauczyciela, będąc dyrektorem, muszę mieć wydaną nową ocenę? Czy tamta opinia z 2013 roku jest ważna?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe