Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zaświadczenie dla ucznia, który uczęszcza do oddziału przygotowawczego i który nie podlega klasyfikacji rocznej w roku szkolnym 2021/2022, należy wydrukować na zwykłym białym papierze czy na druku z zielonym giloszem do druku świadectw i zaświadczeń?
Na podstawie § 6b rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 21 marca 2022 r. w sprawie organizacji kształcenia, wychowania i opieki dzieci i młodzieży będących obywatelami Ukrainy (Dz. U. z 2022 r., poz. 645 ze zm.) ustalono, że w roku szkolnym 2021/2022 uczeń będący obywatelem Ukrainy, przebywający legalnie po dniu 24 lutego 2022 r. w Polsce i uczęszczający do oddziału przygotowawczego nie podlega klasyfikacji rocznej w przypadku, gdy rada pedagogiczna uzna, że:
1) uczeń nie zna języka polskiego lub znajomość przez ucznia języka polskiego jest niewystarczająca do korzystania z nauki lub
2) zakres realizowanych w oddziale przygotowawczym zajęć edukacyjnych uniemożliwia przeprowadzenie klasyfikacji rocznej ucznia.
Uczeń ten otrzymuje zaświadczenie o uczęszczaniu do oddziału przygotowawczego. Zaświadczenie zawiera:
- nazwę i adres szkoły;
- imię (imiona) i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń uczęszczał, rok szkolny oraz okres uczęszczania ucznia do szkoły;
- zrealizowaną liczbę godzin nauki języka polskiego wraz z krótkim opisem osiągniętego poziomu biegłości językowej;
- zajęcia edukacyjne, które uczeń zrealizował, wraz ze wskazaniem tygodniowego wymiaru godzin poszczególnych zajęć edukacyjnych;
- zwięzłą ocenę opisową dotyczącą zrealizowanych przez ucznia zajęć edukacyjnych zawierającą opis posiadanych przez ucznia wiadomości i umiejętności;
- predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania ucznia;
- inne informacje o uczniu, które nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne uzna za istotne dla dalszego procesu kształcenia ucznia;
- miejscowość i datę wydania zaświadczenia;
- pieczęć i podpis dyrektora szkoły.
Zaświadczenie należy wydrukować na zwykłym białym papierze ponieważ nie zostało wymienione w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń szkoły będący absolwentem gimnazjum nie zdaje egzaminów poprawkowych i w konsekwencji nie otrzymuje promocji do klasy następnej. Uczniowie z klasy programowo niższej nie są już jednak absolwentami gimnazjum, lecz szkoły podstawowej. Jaka jest procedura w takiej sytuacji? Czy uczeń może kontynuować naukę w takiej klasie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przez jaki czas należy przechowywać w szkole dokumenty dotyczące wycieczek szkolnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę łączyć zajęcia wychowania fizycznego w klasie V i VI w grupy dziewcząt i chłopców, jeżeli grupy te nie są liczne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie zadane przez ewaluatora:
W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela?
Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki?
Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wykaz dokumentów, regulaminów i procedur szkolnych w szkole podstawowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe