Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną może (z powodu bardzo ograniczonych warunków lokalowych) wpisać w statut, że nie świadczy WWR ani opieki nad dziećmi z orzeczeniami?
Zgodnie z art. 8 ust. 15 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm. dalej- Prawo oświatowe) zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli należy do zadań własnych gmin. Z kolei art. 88 ust. 4 Prawa oświatowego dopuszcza możliwość zakładania i prowadzenia placówek publicznych przez inne niż jednostki samorządu terytorialnego organy na podstawie zezwolenia właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego, której zadaniem jest prowadzenie szkół lub placówek publicznych odpowiednio danego typu wydanego po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty. Wniosek o udzielenie zezwolenia składa się wraz z projektem aktu założycielskiego i statutu. Warunki uzyskania zezwolenia określone są w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1625).
Art. 1 pkt 6 i 7 Prawa oświatowego gwarantuje wszystkim dzieciom możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół i przedszkoli przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami a także opiekę przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych.
Jeżeli decydują się Państwo na prowadzenie jednostki publicznej nie można ograniczać do niej dostępu dzieci z orzeczeniami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przedszkola ma etat 25 godzin i jedna stałą nadliczbową ogółem 26 godzin w tygodniu. Jeśli z różnych przyczyn nie wypracuje 26 godzin w tygodniu, tylko mnie (choroba, dni wolne) to czy należy mu liczyć tą jedną stałą nadliczbową godzinę do wypłaty.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie wzorów dokumentów, które powinno złożyć stowarzyszenie prowadzące obecnie publiczną 6 letnią szkołę podstawową do JST, aby od września móc prowadzić 8- letnią Szkołę Podstawową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy studia podyplomowe: Pedagogika specjalna- surdopedagogika nadają kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej u dziecka z autyzmem? Nauczyciel ma ukończone studia licencjackie z pedagogiki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób zorganizować ewaluację wewnętrzną w swojej placówce w roku 2009/2010?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W moim zespole szkół są następujące szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I stopnia. Posiadamy również internat i kształcimy dorosłych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Czy w związku z tym tworzymy statut (oprócz liceum, technikum i branżowej szkoły I stopnia - każda szkoła ma osobny statut), także dla internatu i dla KKZ (kształcenie dorosłych)?
Czy program profilaktyczno-wychowawczy jest jeden dla całego zespołu szkół czy osobny dla każdej szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe