Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownikowi, z którym rozwiązano umowę, a był uczestnikiem PPK, wydajemy jakieś zaświadczenie potwierdzające ten fakt? Jeśli tak, poproszę o wzór takiego dokumentu.
Każdy nowo zatrudniony pracownik, który jest już uczestnikiem PPK, składa pracodawcy (jeśli jest zatrudniony w kilku miejscach – wybranemu pracodawcy) oświadczenie o zawartych w jego imieniu umowach o prowadzenie PPK.
Po złożeniu takiego oświadczenia pracodawca, za pośrednictwem instytucji finansowej prowadzącej u niego PPK, przetransferuje środki ze wskazanych rachunków na nowy rachunek PPK, utworzony przez instytucję finansową obecnego pracodawcy (pracownik może nie wyrazić zgody na taki transfer).
Z uwagi na powyższe nie ma konieczności wystawiania pracownikowi zaświadczeń dotyczących PPK.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien postąpić dyrektor szkoły, jeśli w wyniku opracowanego w kwietniu projektu arkusza organizacyjnego na kolejny rok szkolny konieczne jest zmniejszenie wymiaru zatrudnienia (dotyczy nauczyciela zatrudnionego z mianowania) lub nawet rozwiązanie stosunku pracy z którymś nauczycielem (w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów), gdy taki nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim i nie ma pewności, że wróci do pracy przed 1 czerwca, czyli na co najmniej trzy miesiące przed datą wprowadzenia koniecznych zmian kadrowych w placówce. W jaki inny skuteczny a zarazem zgodny z przepisami prawa pracy sposób dyrektor powinien doręczyć takiemu nauczycielowi stosowny dokument?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym nawiązać do zatrudniania nauczycieli na umowę-zlecenie. Czy można zatrudniać na umowę zlecenie w szkole prowadzonej przez stowarzyszenie nauczycieli,którzy w innych szkołach mają umowy o pracę na podstawie KN ? W szkole stowarzyszeniowej obowiązuje KP. Jeżeli nie, to jak nauczycielowi zatrudnianemu na umowę o pracę określić wymiar zatrudnienia na podstawie KP? Obowiązuje 40 godzinny tydzień pracy, 22 godziny pensum dydaktycznego a nauczyciel zatrudniany byłby w wymiarze 4 lub 6 godzin tygodniowo
- Ile dni urlopu wypoczynkowego przysługuje pracownikowi obsługi zatrudnionemu na 1/2 etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedstawił akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego z uzasadnieniem (z 2013 r.). W dniu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego posiadał kwalifikacje: - wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu oceanotechniki - Politechnika Gdańska - kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla nauczycieli czynnych zawodowo. Zatrudnienie - szkoła podstawowa świetlica szkolna. Uzasadnienie: posiada pani wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i może być pani zatrudniona w szkole podstawowej. na podstawie: postępowania kwalifikacyjnego dyplomu ukończenia studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Przy czym w 2013 roku pani nie posiadała takiego dyplomu. 1. Czy na dzień nadania stopnia pani posiadała kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej? 2. Czy wpisanie na uzasadnieniu nazwy studiów podyplomowych jest pomyłką? 3. Czy wpisanie nazwy na uzasadnieniu nazwy studiów podyplomowych jest błędem merytorycznym?
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony w Gimnazjum uzupełnia etat w Szkole Podstawowej, chce iść na urlop dla poratowania zdrowia,czy i gdzie ma prawo powrotu do pracy jeżeli w przyszłym roku gimnazja będą zlikwidowane?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe