Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy podczas mojej nieobecności w pracy (przebywam na urlopie) zastępca dyrektora może udzielać urlopów dla pracowników administracji i obsługi? W dokumentach oraz przydziale czynności zastępcy dyrektora nie znajduje się takie upoważnienie. Jeżeli tak, o proszę podać podstawę prawną.
Na podstawie art. 68 ust. 9 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900) w przypadku nieobecności dyrektora szkoły (np. urlop) zastępuje go wicedyrektor.
Kompetencje dyrektora szkoły zostały wymienione w art. 68 ust. 1-8 u.p.o. Zgodnie z nimi dyrektor m.in.:
1) kieruje działalnością szkoły,
2) jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Na podstawie art. 68 ust. 9 cytowanej ustawy w przypadku nieobecności dyrektora szkoły (np. pobytu na urlopie) zastępuje go wicedyrektor realizując wszystkie kompetencje nieobecnego dyrektora.
Może także udzielać urlopów pracownikom administracji i obsługi co wynika z kompetencji kierowania działalnością szkoły oraz bycia kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Znajdujące się w dokumentach oraz przydziale czynności zastępcy dyrektora zapisy dotyczą upoważnienia go do odpowiednich działań wtedy, kiedy dyrektor jest obecny w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym przysługuje dodatek za uciążliwe warunki pracy?
Czy taki dodatek przysługuje także nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem niedosłyszącym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 19 lipca 2023 r. nauczyciel uzyskał stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, według starych zasad. 31 sierpnia 2023 r. zakończył pracę w szkole. Czy należało dokonać oceny pracy tego nauczyciela za okres od mianowania (19 lipca do 31 sierpnia 2023 r.) w związku z ustaniem zatrudnienia? Nauczyciel w tym okresie przepracował tylko dwa dni (19 i 20 lipca), pozostałe dni przebywał na urlopie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2018 r., nie można już zatrudnić osobę na stanowisku asystent nauczyciela. W związku z tym na jakie stanowisko można będzie teraz zatrudnić taką osobę? Co z osobami, które są już zatrudnione na stanowisku asystent? Po 2020 roku jakie mogą mieć stanowisko na umowie?
- Nauczyciel we wrześniu i październiku, był zatrudniony na 15/18 średniorocznie i otrzymywał wynagrodzenie za 15 godzin gdy pracował rzeczywiście godzin 17. W listopadzie wymiar zatrudnienia zmienił się na pełen etat 18/18. Czy w związku z tym dyrektor może polecić do wypłaty wyrównanie za wrzesień i październik za 16 godzin wypracowanych a nie opłaconych? (po 2 godziny tygodniowo razy 8 tygodni).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe