Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba z wyższym wykształceniem na kierunku pedagogika w zakresie nauczania początkowego (1995) i po ukończonych szkołach podyplomowych z logopedii i neurologopedii oraz mająca stopień nauczyciela dyplomowanego może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania w przedszkolu niepublicznym?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub,
2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i placówkach posiada osoba, która ukończyła:
1) studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, i studia pierwszego stopnia lub studia podyplomowe, w zakresie logopedii, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
W mojej opinii nauczyciel, o którym mowa w pytaniu ma odpowiednie kwalifikacje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nie mogę w wytycznych do roku szkolnego 2023/2024 znaleźć sposobu na wyliczenie wymiaru etatu dla bibliotekarza. Proszę o pomoc, aby nie popełnić błędu w arkuszu.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W moim niepublicznym przedszkolu dzieci z autyzmem mają prowadzoną terapię behawioralną w wymiarze 10-15 h w tygodniu. Czy zajęcia terapeutyczne powinnam rozbić na: •obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne - i tu terapia behawioralna ; •zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - zajęcia z logopedą, psychologiem? Terapię behawioralną również prowadzi logopedia. Jaka jest dokładnie różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kto podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia z upośledzeniem lekkim z nauki drugiego języka w gimnazjum. czy rodzic może nie zgodzić się na zwolnienie z nauki tego języka, bo później ma prawo wyboru języka na egzaminie końcowym?
nie otrzymałam odpowiedzi o opinii PPP. Czytałam inną ale ona mówi o orzeczeniu. Mnie interesują opinie wydane o specyficznych trudnościach w nauce. Czy wydane w 6 klasie we wrześniu 2010r na potrzeby sprawdzianu są ważne w gimnazjum. Według rozporządzenia z listopada 2010 są ważne na całe życie, ale te wydane przed rozporządzeniem też?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z rozporządzeniem z dnia 29 czerwca 2017r.w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania-fizycznego proszę o interpretację czy nadal można prowadzić 4 lekcje wf w formie klasowo lekcyjnej mając na względzie § 1. ust 2 czy jednak obowiązkowo muszą odbywać się też w formie do wyboru i które klasy to obejmuje w roku 2017/18?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nadzoru sporządzony dla przedszkola jest taki sam, jak dla punktu przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe