Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel po ukończeniu studiów podyplomowych na kierunku edukacja wspierająca z pedagogiką specjalną, może być nauczycielem wspierającym w grupie przedszkolnej do której uczęszcza dziecko z autyzmem?
§ 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309) określa, że w przedszkolach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Podana nazwa ukończonych studiów podyplomowych – edukacja wspierająca z pedagogiką specjalną – pozwala domniemywać, że nauczyciela można zatrudnić w celu współorganizowania kształcenia (wspierający) ucznia niepełnosprawnego (z autyzmem) w grupie przedszkolnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy nowego rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Jak powinna przebiegać wzorcowa procedura opracowania IPET, w tym dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (diagnoza wstępna, diagnoza monitorująca)?; 2. Jak prawidłowo organizować zajęcia rewalidacyjne po zmianach wprowadzonych przez MEN, zgodnie z wytycznymi nowych rozporządzeń?; 3. Kto i z jakich godzin powinien je realizować?; 4. Jakie obowiązki i zadania powinien spełnić dyrektor oraz Zespoł ds. planowania i koordynowania kształcenia specjalnego?; 5. Jakich należy zatrudnić specjalistów?; 6. Co oznaczają nowe formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – jak je organizować i którzy uczniowie powinni być nimi objęci? Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – dla kogo i jak organizować zajęcia, by wspomagać efektywność uczenia się? Co to jest zindywidualizowana ścieżka kształcenia – komu i w jaki sposób należy dostosować organizację i proces nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych?; 7. Jak dokonywać oceny efektywności udzielonej pomocy i formułować wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia?; 8. Co należy zrobić, gdy udzielana uczniowi pomoc psychologiczno-pedagogiczna nie przynosi efektów i nie następuje poprawa jego funkcjonowania?; 9. Kto składa wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczący pogłębionej diagnozy ucznia i co trzeba w nim zawrzeć? Pytania dotyczą LO niepublicznego, gdzie są orzeczenia: Asperger, choroby sprzężone, zagrożenie niedostosowaniem społecznym. Bardzo proszę o niecytowanie rozporządzenia. Proszę o odpowiedzi na pytania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę mi podać podstawy prawne dotyczące oceny pracy dyrektora, czy są opracowane kryteria oceny pracy dyrektora gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od którego roku szkolnego będą obowiązywać nowe wzory świadectw z rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych z kwietnia 2018 roku? chodzi mi o szkoły średnie (liceum i technikum).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca musi mieć swoją teczkę wychowawcy w pokoju nauczycielskim (dostęp mają wszyscy n-le) czy może ją mieć zabezpieczoną w swoim biurku i na prośbę dyrektora ją udostępnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera, ucznia szkoły podstawowej mieszczącego się w normie intelektualnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe