Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel pedagogiki religijnej (teolog) plus kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki może uczyć innego przedmiotu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim?
Zgodnie z § 15 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, szkołach podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, gimnazjach specjalnych, oddziałach specjalnych w gimnazjach ogólnodostępnych, szkołach ponadpodstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, szkołach specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a także kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, o których mowa w § 3 i § 4, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 3 i § 4, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Nauczyciel, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w danym typie szkoły, po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w zakresie oligofrenopedagogiki, będzie mógł uczyć religii w danym typie szkoły specjalnej (pkt. 2 powyższego przepisu). Nie posiada on kwalifikacji do nauczania innego przedmiotu zgodnie z § 3 i § 4 Rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry jako nauczyciel ukończyłam w 2008 roku szkolenie (150 godzin) Integracja sensoryczna teoria, diagnoza i terapia oraz zdałam egzamin z wynikiem pozytywnym. szkolenie zorganizowane zostało przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w ramach umowy nr WZP.322-IW/12/2007 zawartej między MEN a firma Young Digital Planet S.A. Proszę o informację jakie mam uprawnienia. Proszę o odpowiedź na e-mail szkolaspecjalna@infocentrum.com
- 1.Proszę o interpretację dni wolnych od zajęć dydaktycznych w szkole dla nauczycieli. Organ prowadzący twierdzi, że nauczyciele w przerwach świątecznych i dniach wolnych od zajęć dydaktycznych powinni być w szkole 8 godzin. Jakie jest Państwa stanowisko w tej sprawie?
2. Jaka podstawa prawna reguluje prawo burmistrza do udzielania dyrektorowi szkoły urlopu? Przecież nie jest pracodawcą.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym może na własną prośbę przyjąć godziny ponadwymiarowe?
- Nauczyciel został zatrudniony w naszej szkole na czas określony od 01.09.2016 r. do 30.06.2017 r. W dniach od 19.09.2016 r. do 23.09.2016 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim. Czy w związku z powyższym będzie uprawniony do „13”za 2016 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację. Nauczycielka AB była zatrudniona w placówce feryjnej na zastępstwo w okresie od 1.09.2014 do 25.03.2015. W okresie tym wykorzystała urlop wypoczynkowy w czasie ferii zimowych, natomiast za 26 dni wypłacono jej ekwiwalent pieniężny. Z nauczycielką tą ponownie podpisano umowę o pracę na zastępstwo (w tej samej szkole) na okres od 21.09.2015 do czasu zakończenia usprawiedliwionej nieobecności zastępowanej nauczycielki CD. Zastępowana nauczycielka CD przedstawiła zwolnienie lekarskie do 31.12.2015 r. oraz podanie o rozwiązanie z nią stosunku pracy z dniem 31.12.2015 w związku z przejściem na emeryturę. Czy nauczycielce AB przysługuje ekwiwalent za niewykorzystany urlop w sytuacji, gdy z tą nauczycielką zawrzemy umowę na czas określony od 01.01.2016 do 31.08.2016 r.? Czy możemy zawrzeć z nauczycielką AB umowę na czas określony w niepełnym wymiarze czasu pracy w trybie art. 10 ust. 7 KN? Nauczycielka posiada stopień awansu nauczyciela mianowanego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe