Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co piszemy na świadectwie ucznia, który na wniosek rodzica zostaje w I kasie i nie jest promowany do II klasy? Czy dodajemy jeszcze jakieś podstawy prawne?
Na podstawie art. 44o ust. 1 i 2 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915 ze zm.) uczeń klasy I szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej.
Tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.) należy wypełnić pismem ręcznym lub w formie elektronicznej druk według wzoru z zał. nr 3 – nr 1 (o symbolu MEN–I/1/1) wpisując na str. 1 „nie” otrzymał promocji, a na str. 2 wyniki klasyfikacji rocznej. Żadnych podstaw prawnych nie dodajemy ponieważ brak promocji to wyjątkowy przypadek, uzasadniony poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź w jaki sposób nauczyciele mają dokumentować realizację podstawy programowej na swoich zajęciach. Czy muszą to robić? Czy każdy nauczyciel musi taki monitoring przedstawiać dyrektorowi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od którego roku szkolnego będą obowiązywać nowe wzory świadectw z rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych z kwietnia 2018 roku? chodzi mi o szkoły średnie (liceum i technikum).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole mamy dziecko z orzeczeniem z autyzmem w tym z zespołem Aspergera. Dziecko ma przydzielonego nauczyciela współorganizującego kształcenie. Czy rodzic może zrezygnować z nauczyciela współorganizującego kształcenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zaczerpnąć informacji w sprawie klasyfikacji ucznia. Uczeń klasy IV nie jest klasyfikowany z kilku przedmiotów. Statut szkoły reguluje klasyfikację roczną, śródrocznej nie reguluje, czy w takim przypadku należy zachować się w ten sam sposób podczas semestru - tzn. przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny z I semestru? Jeśli tak, to termin takiego egzaminu ustala dyrektor w porozumieniu z rodzicem ucznia? Czym skutkuje niezaliczenie takiego egzaminu?
Czy w statucie powinien znaleźć się również zapis dotyczący procedury działań w przypadku nie-klasyfikacji za I semestr?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie cele nauczyciel przedszkola powinien zapisywać w dzienniku zajęć. Czy operacyjne, czy ogólne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe