Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałam zapytać o osobę zatrudnioną na 0,75 wymiaru etatu na stanowisku sprzątaczki. Jest też zatrudniona na osobną umowę o pracę w bibliotece miejskiej. Pani wymaga ode mnie, aby jej czas pracy był skrócony każdego dnia o 45 min. Jak się to ma do jej wymiaru czasu pracy i drugiej umowy? Proszę o podstawę prawną. W jaki sposób do tego wymiaru czasu pracy naliczać urlop dodatkowy dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym?
W pytaniu nie podano, na jakiej podstawie pracownica domaga się skrócenia czasu pracy o 45 minut.
Wymiar czasu pracy pracownika niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zatrudnionego w wymiarze 0,75 etatu wynosi 35 * 0,75 = 26,25 (art. 15 ustawy z 27.08. 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
Dodatkowe zatrudnienie u innego pracodawcy stanowi odrębny stosunek pracy z odrębnymi prawami i obowiązkami.
Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika zaliczonego do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności wynosi 10 dni. Wymiar ten stosune się do pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze. W przypadku pracowników niepełnozatrudnionych urlop ten, tak samo jak urlop podstawowy ulega przeliczeniu w stosunku do wymiaru etatu. Jeżeli skrócenie czasu pracy, o które wnioskuje pracownica stanowią ustawowe przerwy w pracy wliczane do czasu pracy, np. przerwa na karmienie, przerwa na gimnastykę lub wypoczynek, to takie skrócenie czasu pracy nie stanowi zmniejszenia wymiaru czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel , który ukończył studia pedagogika wczesnoszkolna ma kwalifikacje do pracy w porzedszkolu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Publicznych, powołanie mam do 31 sierpnia 2017r. Organ prowadzący ogłosił teraz konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Publicznych, który dostanie powierzenie na 5 lat, ale Zespołu Szkół Publicznych, a nie Szkoły Podstawowej, która będzie od września. Co się stanie 1 września 2017r.? Czy powierzenie z tego konkursu będzie skutkowało na 5 lat czy tylko na czas reformy 2 lata do 2019?
- Z dniem 31 sierpnia 2019 roku na mocy porozumienia stron ulega rozwiązaniu stosunek pracy z wicedyrektorem szkoły, który nadzoruje warsztaty szkolne. Zgodnie z zakresem obowiązków odpowiedzialny jest przed dyrektorem Centrum, radą pedagogiczną, organem sprawującym nadzór pedagogiczny i organem prowadzącym placówkę za wyposażenie materialne placówki podczas pełnienia przez siebie funkcji zastępcy dyrektora oraz podczas bieżącego nadzoru nad placówką. W związku z powyższym proszę o odpowiedź w jaki sposób należy poprawnie rozliczyć odchodzącego wicedyrektora szkoły, czy można przeprowadzić inwentaryzację cząstkową majątku?
- Na jaką część etaty zatrudnić nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu niepublicznym (gdzie tygodniowy wymiar pracy wynosi 40 godzin) a n-l j. angielskiego będzie miał 4 godziny tygodniowo? i jakie pensum ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół (SP i G). Na rok szkolny 2008/2009 ograniczyłem nauczycielowi WF w SP zatrudnienie do 16 godzin - z możliwości przejścia w stan nieczynny nie skorzystał. Na r.sz.2009/2010 ograniczyłem mu zatrudnienie do 11 godzin - z możliwości przejścia w stan nieczynny nie skorzystał. Obecnie nie jestem w stanie zatrudnić go na r.sz.2010/2011. Pismem z dnia 19.05.2010 wypowiedziałem mu zatrudnienie z trzymiesięcznym wypowiedzeniem. Pismem z dnia 16.06.2010 zwrócił się o przeniesienie w stan nieczynny. Czy powinienem wyrazić na to zgodę? Dostaję sprzeczne wypowiedzi kadrowców. Jest to nauczyciel mianowany ale bez kwalifikacji z wykształceniem średnim - może tylko i wyłącznie pracować w tej szkole i prowadzić tylko ten przedmiot.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe