Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym w szkole zamontować ławeczkę wieszcza ( jesteśmy szkołą imienia A. Mickiewicza). Rodzice bardzo popierają ten wniosek. Gdzie mogłabym wnioskować o fundusze na takie działanie? Z jakich projektów mogłabym skorzystać, aby taki efekt finalny projektu pozostał?
Ławeczka może zostać sfinansowana z różnych źródeł – przykładowo darowizn rodziców i firm (art. 888 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz. U. z 2014 r., poz. 121), ze środków, którymi dysponuje rada rodziców (art. 54 ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), z pieniędzy przekazanych przez organizację pożytku publicznego (art. 27 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Dz. U. z 2014 r. poz. 1118), zebranych przez uczniów w ich gronie na podstawie zezwolenia dyrektora na przeprowadzenie zbiórki publicznej (art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, Dz. U. z 2014 r. poz. 498).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość przeniesienia dziecka z zerówki do pierwszej klasie po I semestrze? Czy istnieje jakaś podstawa prawna pozwalająca na taki "ruch"? Dodam, że dziecko jako 5 latek spełniło roczny obowiązek przedszkolny w zerówce. Dziecko uczęszcza do zerówki. Po przeprowadzce Rodziców w placówkach okolicznych nie ma miejsca w zerówce, jedynie w pierwszych klasach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada Rodziców zwróciła się do dyrektora szkoły o udostępnienie zakresu obowiązków dyrektora i jego zastępców. Czy dyrektor ma obowiązek udostępnić te dokumenty?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co ile lat należy dokonać oceny pracy nauczyciela? Ile razy można nawiązać z nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym umowę o pracę na czas określony. Ile wynosi tygodniowy wymiar godzin dla kl.I i II(nowa podstawa)
- Witam. Jak rozwiązać sytuację, gdy jedno z rodziców zwraca się z żądaniem przyjęcia dziecka do świetlicy szkolnej, a drugie na piśmie, zakazuje przyjmowania tego dziecka (w przypadku rodziców skonfliktowanych ze sobą), lub gdy mają rozbieżne zdanie w sprawie udziału dziecka w zajęciach dodatkowych lub np. logopedycznych? Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie o szkołę przysposabiającą do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Pytanie pierwsze. Powiat jest organem prowadzącym dla tych szkół. Chciałbym dowiedzieć się jako przedstawiciel organu prowadzącego – powiat, jakie są postawy prawne utworzenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w przypadku tej szkoły w przyszłości przewidujemy tylko 3 oddziały)? Pytanie drugie. Czy można taką szkołę z trzema oddziałami wpisać w strukturę istniejącego już zespołu szkół technicznych, gdzie funkcjonują: technika, szkoły branżowe i oddziały szkoły branżowej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, tzn. klasy specjalne. Pytanie trzecie. Czy można tylko uruchomić oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w zespole szkół technicznych – czy istnieje taka możliwość prawna? Tworzenie osobnej szkoły wraz z całym zapleczem kierowniczym i innym dla 3 oddziałów jest mało ekonomiczne, a takie jest tylko zapotrzebowanie społeczne w obecnych realiach. Z nakierowania w sprawie sposobu organizacji nauczania dla tych dzieci w naszym powiecie będę wdzięczny. Są to dzieci absolwenci szkoły podstawowej, którą ukończyli.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe