Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
§ 32. 1. W arkuszu ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizującego w danym roku szkolnym program nauczania dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o tym orzeczeniu, wpisuje się nazwę poradni, która wydała to orzeczenie.
Zgodnie z § 32 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 7.06.2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120) w arkuszu ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizującego w danym roku szkolnym program nauczania dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości, wpisuje się tylko nazwę poradni psychologiczno- pedagogicznej, która wydała orzeczenie. Oznacza to, że nie wpisuje się pozostałych informacji dotyczących tego orzeczenia (np. data, numer, treść orzeczenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kontrolujący z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemilogicznej poinformował,że otrzymamy terminwyprowadzenia się z pomieszczeń po byłej dużej kotłowni CO z uwagi,że prowadzimy tam zajęcia a posadzka jest ponizej poziomu terrnu około 60 - 90 cm poniżej. Tam odbywają się zajęcia praktyczne w zawodach budowlanych i uczniowie mają praktyki 6 godzin lekcyjnych tj.270 minut, W rzeczywistości jest krócej bo uczniowie na wstępnie maja czynności sprawdzające i instruktarz wstępny oraz w czasie zajęć mają przerwę na posiłek w wymiarze 30 minut. Informacja,że przebywają poniżej 4 godz. i jest to pobyt czasowy jest przez kontrolujących nie akceptowana.Zgadzamy się,że pomimo wysokości pomieszczeń 6m.powinna być wentylacja ale organ nie posiada środków finansowych. Jest to sytuacja dla szkoły dramatyczna. Proszę zauważyć ile szkół prowadzi w Polsce zajęcia poniżej terenu.Nie mamy protokołu ale czy można dalej uczyć. Organ prowadzący szkołę nie wydatkuje środków na strop lub podniesienie posadzki to kwota minimum 100tys. jest nie osiągalna. Jakie działania włączyć aby dalej uczyć bo rokowania na nowych uczniów pragnących się u nas uczyć są dobre na tle innych szkół w powiecie.Proszę o wsparcie.Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od wielu lat nasza szkoła funkcjonuje jako zespół szkół ze statutem zespołu szkół. W skład zespołu wchodzą szkoły ponadgimnazjalne - w miarę ich powstawania organ prowadzący nadawał im odrębne statuty. Jak ma się do nich statut zespołu szkół? Czy statut zespołu szkół może np. znosić zapisy statutów szkół wchodzących w jego skład?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o procedurę połączenia dwóch bibliotek w jedną w szkołach ponadgimnazjalnych znajdujących się w jednym budynku. Jedna biblioteka należy do liceum ogólnokształcącego, a z drugiej korzystają uczniowie zespołu szkół (technikum, liceum ogólnokształcące, zawodówka). Obie wymienione szkoły znajdują się w jednym budynku i podlegają pod jeden organ prowadzący, ale są odrębnymi szkołami ze swoją administracją oraz kadrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Cztery lata temu, z inicjatywy rodziców, powstała rada szkoły. Od początku swojego istnienia był to praktycznie tzw. "martwy twór", gdyż nie podejmował żadnych konkretnych działań na rzecz społeczności szkolnej. W minionym roku szkolnym nie spotkał się na żadnym posiedzeniu, więc członkowie rady chcieli jej rozwiązania. Na początku tego roku szkolnego rada pedagogiczna podjęła decyzję o rozwiązaniu rady szkoły przy całkowitej aprobacie członków prezydium Rady Rodziców. Równocześnie usunięto rozdział dotyczący rady szkoły w znowelizowanym statucie szkoły. Czy były to działania zgodne z prawem? Niestety, jeden z rodziców (skonfliktowany z nauczycielami i rodzicami) chce wystąpić z wnioskiem o powołanie nowej rady szkoły i liczy na zostanie jej członkiem. Czy dyrektor szkoły może odmówić powołania nowej rady szkoły w sytuacji gdy wszyscy nauczyciele i członkowie prezydium rady rodziców są przeciwni i odmawiają współpracy z tym skonfliktowanym rodzicem? Czy nauczyciele mogą odmówić członkostwa w rady szkoły i co w takim przypadku ma zrobić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie dotyczące pensum nauczycielskiego. Otóż w ramach "szukania oszczędności" w oświacie zasugerowano nam dyrektorom aby zastanowić się nad zwiększeniem pensum nauczycielskiego, zastępstwami bezpłatnymi i likwidacją godzin ponadwymiarowych podczas przygotowywania projektu organizacyjnego na następny rok szkolny, zapowiedziano też likwidację (a właściwie obniżkę do przysłowiowej złotówki) wszystkich dodatków (motywacyjnych, mieszkaniowych, funkcyjnych itp.) Co robić w takiej sytuacji? Czy takie działania są zgodne z prawem? Czy też w niedługim czasie nauczyciele zaczną dyrektorów podawać do sądów pracy i wygrywać?
Bardzo proszę o poradę
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe