Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym? Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu. 2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych? 3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne, jeśli ukończył studia wyższe w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności ucznia (np. w specjalności edukacja i rewalidacja osób z autyzmem; w pytaniu nie podano ukończonej specjalności). Nauczyciel bez takiej specjalności wymagane kwalifikacje uzyska dopiero po ukończeniu studiów podyplomowych - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli oligofrenopedagog na studiach zrealizował zajęcia dotyczące pracy z dziećmi z autyzmem w zakresie zajęć emocjonalno – społecznych, może je prowadzić z uczniem w przedszkolu - § 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 3 ust. 1 pkt 2 oraz § 4 ust. 1 pkt lit. b ww. rozporządzenia. Nauczyciel – fizjoterapeuta musi mieć ukończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu, gdy prowadzi zajęcia rewalidacyjne z fizjoterapii ręki - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z zakresu: zarządzanie oświatą oraz Terapię pedagogiczną z rewalidacją może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym dla dziecka z orzeczeniem autyzmu wczesnodziecięcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać procedura oceny pracy dyrektora szkoły, której organem prowadzącym jest stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z pracownikiem niepedagogicznym-emerytem zatrudnionym na czas nieokreślony rozwiązuje się stosunek pracy również po zawiadomieniu związków zawodowych?
- Czy nauczyciel świetlicy może w ramach swoich obowiązków dowozić uczniów do szkoły? W czasie dowozów nie ma uczniów na świetlicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Piszecie Państwo w odpowiedziach na pytanie czytelnika, że należy przygotować PSO nauczycieli . Gdzie znajdę informację, która do tego zobowiązuje, czy jest obowiązująca nazwa PSo? Nie spotkałam się z przepisem prawa oświatowego który zawiera pojęcie przedmiotowego systemu oceniania (PSO). Nie znalazłam za zasad, które określałyby, co taki system miałby zawierać. Z zapisów ustawy o systemie oświaty wynika, że przepisy wewnątrzszkolne powinny precyzować zasady związane z ocenianiem, ale do spełnienia wymagań opisanych w ustawy o systemie oświaty wystarczy wewnątrzszkolny system oceniania, a nie ma konieczności tworzenia systemów przedmiotowych (art. 44b ustawy o systemie oświaty).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe