Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania? 2.W ramach zespołu mam technikum i LO. W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Można zwrócić się do nauczycieli LO o ujednolicenie przedmiotowych systemów oceniania, jeśli dotychczasowe zasady przyjęte przez nauczycieli są sprzeczne z postanowieniami statutu obejmującego wewnątrzszkolny system oceniania, czyli gdy WSO przewiduje wyłącznie pełne oceny – art. 98 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., art. 44b ust. 5 - 6 i ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm. Ewentualnie szkolne organy mogą z inicjatywy dyrektora wprowadzić stosowne zmiany do statutu w części obejmującej WSO, a wówczas nauczyciele również będą musieli się do nich dostosować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w opracowaniu dokumentu - badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów- zespół szkół specjalnych w skład wchodzi szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła zawodowa.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące godzin znajdujących się w arkuszu organizacyjnym na wakacie. Dyrektor szkoły od sierpnia 2019 roku poszukuje nauczyciela do zajęć. Brak ofert chętnych nauczycieli do pracy. Nauczycielom zatrudnionym na stałe w placówce godzin nie można przydzielić ponieważ mają 1,5 etatu.
W związku z powyższym godziny znajdują się na wakacie, a dyrektor przydziela je jako zastępstwa doraźne kadrze kierowniczej oraz w miarę możliwości nauczycielom na stałe zatrudnionym podczas zmian w planie (w przypadku zmian w związku z chorobą, wycieczką itp. nauczycieli).
Dyrektor szkoły odpowiada za realizację podstawy programowej.
Czy w związku z powyższym organ prowadzący może zabronić realizacji zastępstw doraźnych przez kadrę kierowniczą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie prog. dla przedszkoli zabrakło zapisu o konieczności prowadzenia oraz dokumentowania obserwacji pedagogicznych wszystkich dzieci, a mowa jest tylko o diagnozie dojrzałości szkolnej dla dzieci, które w danym roku szk. mają rozpocząć naukę w szkole. Czy w związku z powyższym obserwacja pedagogiczna dzieci młodszych i jej dokumentowanie będzie zależało od dobrej woli n-la bez możliwości jej egzekwowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli uczeń nie uczęszczał na zajęcia dodatkowe, które są oceniane, jaki powinien być wpis na świadectwie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaką terminologię kompetencji kluczowych stosować w przedszkolu? Która jest obowiązująca obecnie? Przykład: porozumiewanie się w języku ojczystym czy kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe